Artikelen
IMG_9667be
Derde generatie Treur Kaas: Eduard Treur

Het mooiste is mensen zien groeien

28-09-2021

Het gezicht van zoon Eduard Treur (32) toont opvallend veel gelijkenis met dat van zijn vader Daan. Behalve die uiterlijke overeenkomst is er nog één: gek van kaas. Eduard: ”Ik zou mijn werk niet met zoveel plezier kunnen doen als het niet om kaas ging.”

De geur, het mooie eten, het kan hem allemaal wel bekoren. Net als in stand houden van een verdienmodel voor de hele keten in het kwaliteitssegment. Misschien ligt daarin nog wel zijn grootste passie. Met veel enthousiasme kan hij vertellen over de aanstaande lancering van een internationaal kwaliteitslabel van Treur Kaas: Daniel’s Selection. Het logo, de etikettering en het productgamma zijn al in werking. Op de aanstaande beurs in Koln gaat het merk los. “Maar eerst doen we een interne lancering, precies op de datum dat Daan 40 jaar in de zaak is.” Als derde generatie kreeg Eduard het niet cadeau. “Je moet als familie je positie in ons familiebedrijf verdienen. We gaan geen functie voor je bedenken, heeft mijn vader me altijd voorgehouden”, aldus Eduard. Hij studeerde commerciële economie aan de Hogeschool Rotterdam. Daarna was het plan om eerst een paar jaar elders te gaan werken. Dat werd een baan in de automatisering. “Leer eerst maar eens om voor een baas te werken”, zei mijn vader. Ik heb gewoon moeten solliciteren toen ik zes jaar geleden bij Treur neerstreek als accountmanager.” Die baan beviel hem prima. Nieuwe klanten binnenhalen gaf hem veel voldoening. Leuk detail: Eduard stapte ook binnen bij kaashandelaren die al meer dan 40 jaar klant zijn. “Klanten van mijn opa. Vooral in Noord- Brabant; mensen zonder poeha waar je scherp moet onderhandelen, maar wel heel loyaal.” Hij heeft oog voor de kansen en opportunities van deze tijd. De investeringen in de website, sociaal media en hun huismerk Weydeland passen bij zijn generatie. Toch heeft hij veel geleerd van zijn voorgangers. “De normen en waarden van de familie zijn onveranderd. Eerlijk duurt het langst, zei mijn opa altijd. Dat vind ik nog steeds een familiewaarde die we hoog horen te houden.” Zijn vader Daan trad in de voetsporen van diens vader omdat dat zo ‘hoorde’. Bij Eduard was het meer een bewuste keuze. “Mijn ouders hebben mij altijd vrijgelaten in mijn keuze. Ik doe het omdat ik niets ander zou willen.” Inmiddels is hij sinds 1 januari 2021 als jongste MT-lid toegetreden als aandeelhouder. “We zijn een opvolgingstraject gestart met de nodige trainingen. Het mooiste is: mensen zien groeien. Het coachen van accountmanagers en stagiaires geeft veel voldoening. Je moet mensen inspireren en zelf dingen laten bedenken, in plaats van mensen jouzelf te laten kopiëren.”

Bedrijven die door ons een kosteloos magazine over hun familiebedrijf lieten maken
aswa logo
makso logo
van diessen logo
reyrink-logo
kwerreveld_60jaar
logo-homekeukens
Logo-alka
logo CSB
logo_large
downloads
0
SPECIALIST
logo
logo (1)
downloads (1)
vandertol
downloads (2)
16028_600_600
Middelkoop_logo_CMYK_woord
Hepro
vh5Inkhy_400x400
5aaa98edac7ac00014d0985b_logo
adv-blijleven
dijkwaard-logo
164144912_133796172079173_3969166912360630564_n
Schermafbeelding 2023-01-10 om 11.34.55
303047458_509281411203502_8088099599323166203_n
305582695_501864128613792_5465790714946096837_n
download (4)
download (3)
f-hans-lubrecht-internationaal-transport-b-v-logo
download (2)
images
ly0m8gacr59pumtp2yqj
maxresdefault
logo-231
logo-van-duuren
download
adantra_logo
Bouw-totaal-emmeloord-300
aswa_keukens_dordrecht
cropped-cropped-Logo-groenenboom-bv-300x59
abbink
ast_holland
c_groenenboom
gubbels_bedrijven
das_keukens
csb_installatietechniek
homekeukens
inco_alkmaar
janssen_group
jansen_terborg
jansma_burdaard
logo-header
kwetters
logo-reyrink-groep-retina
makso_assemblage
middelkoop_culemborg
keukencentrum_berkers
n_van_duin
p.bos_veevoeders
stessen_service
tinnemans_keukens
van_der_tol
wed-de-bruyn-en-zn-bv_LT-rgb
van_diessen_keukens
weever_groep
wulro
zwammerdamgroep
WVC_WVI
diepeveen_keukens