Artikelen
IMG_9667be
Derde generatie Treur Kaas: Eduard Treur

Het mooiste is mensen zien groeien

28-09-2021

Het gezicht van zoon Eduard Treur (32) toont opvallend veel gelijkenis met dat van zijn vader Daan. Behalve die uiterlijke overeenkomst is er nog één: gek van kaas. Eduard: ”Ik zou mijn werk niet met zoveel plezier kunnen doen als het niet om kaas ging.”

De geur, het mooie eten, het kan hem allemaal wel bekoren. Net als in stand houden van een verdienmodel voor de hele keten in het kwaliteitssegment. Misschien ligt daarin nog wel zijn grootste passie. Met veel enthousiasme kan hij vertellen over de aanstaande lancering van een internationaal kwaliteitslabel van Treur Kaas: Daniel’s Selection. Het logo, de etikettering en het productgamma zijn al in werking. Op de aanstaande beurs in Koln gaat het merk los. “Maar eerst doen we een interne lancering, precies op de datum dat Daan 40 jaar in de zaak is.” Als derde generatie kreeg Eduard het niet cadeau. “Je moet als familie je positie in ons familiebedrijf verdienen. We gaan geen functie voor je bedenken, heeft mijn vader me altijd voorgehouden”, aldus Eduard. Hij studeerde commerciële economie aan de Hogeschool Rotterdam. Daarna was het plan om eerst een paar jaar elders te gaan werken. Dat werd een baan in de automatisering. “Leer eerst maar eens om voor een baas te werken”, zei mijn vader. Ik heb gewoon moeten solliciteren toen ik zes jaar geleden bij Treur neerstreek als accountmanager.” Die baan beviel hem prima. Nieuwe klanten binnenhalen gaf hem veel voldoening. Leuk detail: Eduard stapte ook binnen bij kaashandelaren die al meer dan 40 jaar klant zijn. “Klanten van mijn opa. Vooral in Noord- Brabant; mensen zonder poeha waar je scherp moet onderhandelen, maar wel heel loyaal.” Hij heeft oog voor de kansen en opportunities van deze tijd. De investeringen in de website, sociaal media en hun huismerk Weydeland passen bij zijn generatie. Toch heeft hij veel geleerd van zijn voorgangers. “De normen en waarden van de familie zijn onveranderd. Eerlijk duurt het langst, zei mijn opa altijd. Dat vind ik nog steeds een familiewaarde die we hoog horen te houden.” Zijn vader Daan trad in de voetsporen van diens vader omdat dat zo ‘hoorde’. Bij Eduard was het meer een bewuste keuze. “Mijn ouders hebben mij altijd vrijgelaten in mijn keuze. Ik doe het omdat ik niets ander zou willen.” Inmiddels is hij sinds 1 januari 2021 als jongste MT-lid toegetreden als aandeelhouder. “We zijn een opvolgingstraject gestart met de nodige trainingen. Het mooiste is: mensen zien groeien. Het coachen van accountmanagers en stagiaires geeft veel voldoening. Je moet mensen inspireren en zelf dingen laten bedenken, in plaats van mensen jouzelf te laten kopiëren.”

Bedrijven die door ons een kosteloos magazine over hun familiebedrijf lieten maken
aswa logo
makso logo
wulro logo
van diessen logo
reyrink-logo
kwerreveld_60jaar
logo-homekeukens
Logo-alka
logo CSB
logo_large
downloads
0
SPECIALIST
logo
logo (1)
downloads (1)
0
downloads (2)
16028_600_600
Middelkoop_logo_CMYK_woord
Hepro
vh5Inkhy_400x400
5aaa98edac7ac00014d0985b_logo
downloads (3)
adv-blijleven
dijkwaard-logo