Managementassistente met véél touwtjes in handen
Toen Claudia Zevenhoven ruim vijfenhalf jaar geleden werd aangenomen bij Verschuur Watersport was dat een dienstbetrekking van vijftien uur per week. Inmiddels is het een fulltimebaan, waarbij ze zich heeft ontpopt tot een spin in het web van het bedrijf.
Yoney Verschuur wilde destijds meer aandacht besteden aan de sociale media, onder meer met videoblogs. Dus was het noodzakelijk om taken uit handen te geven. Vacature geplaatst, Claudia, die op dat vlak op Schiphol al jarenlang ervaring als managementassistent had opgedaan, reageerde daarop. Aangenomen, uitgegroeid tot een bijna onmisbare rechterhand van de directie. “Ik neem inderdaad heel veel uit handen”, zegt Claudia. “Van het beheren van meerdere mailboxen, veel administratieve werkzaamheden tot het contact met onze klanten. Als Mario en Yoney op vakantie gaan, kunnen ze zorgeloos genieten. Op hun bedrijf draait het gewoon door.” Bij Verschuur Watersport komen de verkochte boten casco binnen. Die moeten worden afgebouwd: elektra, motoren, de kappen. Bovendien hebben klanten hun eigen wensen. “Wij moeten er sowieso voor zorgen dat al het materieel op voorraad ligt. Ik doe onder meer de bestellingen en planning van de kappen.” Ook belangrijk: wanneer kan de boot het ruime sop kiezen? “Samen met de planning gaan we na wanneer de boot kan worden afgeleverd. Dat is nooit een vaste datum, er zit altijd enige speling in. Tussentijds stem je een en ander nog af met de monteurs. Dan nog kan het weleens gebeuren dat het wat later uitpakt: het is en blijft handwerk. Goed en helder communiceren met de klant is dan essentieel. Dan is er begrip, zeker als ze weten dat we altijd streven naar een perfecte aflevering.” En dat wordt dan gevierd. “Uiteraard met champagne bij de aflevering.” Als het vaarseizoen voorbij is, komen boten in de winterstalling. Claudia gaat over de coördinatie. “In de zomer sturen we via de mail het werkzaamheden formulier, waarin klanten aan kunnen geven wat er zoal moet gebeuren aan onderhoud en reparaties, met daarbij de aanvullende informatie en tarieven. Het is elk jaar weer een enorme operatie om alle boten binnen te krijgen!” De showroom is het visitekaartje van Verschuur Watersport. Een uitgebreid assortiment boten, voorzien van prijskaarten, moeten er dus altijd netjes bijstaan. “Van tijd tot tijd moet die worden opgefrist. Het takelen van boten, dat laat ik aan mijn collega’s over.” Over die collega’s: “Zó fijn, we kunnen ontzettend goed met elkaar opschieten. Het heeft meer weg van een familie of vriendengroep.” Claudia heeft bij een heel groot bedrijf gewerkt, nu veel kleinschaliger. Haar voorkeur is helder. “Ik heb het zó goed naar mijn zin hier. Vanwege het veelzijdige werk. En de collega’s. Heel loyaal, dat voelt als een warm bad. Je kunt heel veel aan elkaar kwijt. Professioneel maar ook privé.”