Artikelen
people-woman-coffee-meeting-1200x800
nieuws

ONDERZOEK TOONT AAN: BEDRIJVEN HEBBEN BAAT BIJ HET PROFILEREN ALS FAMILIEBEDRIJF

22-20-2020

In een recente *studie over ‘marketing en het familiebedrijf’ is aangetoond dat bedrijven er voordelen van ondervinden als zij hun om hun bedrijf echt als familiebedrijf profileren. Het blijkt dat zowel direct doelgroepen (klanten) als indirecte doelgroepen (stakeholders, medewerkers, leveranciers, financiers) familiebedrijven associëren met positieve waarden als betrouwbaar, degelijk, lange termijn, passie en betrokkenheid. Een groot gedeelte van de huidige familiebedrijven lijkt vaak nog wat schuchter om hiermee te ‘koop te lopen’. Een beetje een gemiste kans omdat deze waarden intrinsiek tot het bedrijf behoren. De onderzoekers adviseren dan ook ten zeerste om als familiebedrijf je marketing te verbeteren door het zijn van een familiebedrijf duidelijk uit te dragen.

*Het onderzoek onder leiding van prof.dr. Roberto Flören werd uitgevoerd in samenwerking met Baker Tilly Berk, ING, NPM Capital en Nyenrode Business Universiteit

Bron: http://www.nyenrode.nl/…/Entrepreneursh…/CE/Familiebedrijven

Bedrijven die door ons een kosteloos magazine over hun familiebedrijf lieten maken
aswa logo
makso logo
wulro logo
van diessen logo
reyrink-logo
kwerreveld_60jaar
logo-homekeukens
Logo-alka
logo CSB
logo_large
downloads
0
SPECIALIST
logo
logo (1)
downloads (1)
0
downloads (2)
16028_600_600
Middelkoop_logo_CMYK_woord