Artikelen
IMG_9134 kopiëren
Carlo Gelauf vestigingsmanager Transport Vooruit KOTRA Logistics

Ze hebben verstand van zaken

Govert Lagrouw | 25-10-2022

‘De visch wordt duur betaald’, zei Kniertje in het toneelstuk Op Hoop van zegen van Herman Heijermans uit de 19e eeuw. Ze bedoelde niet dat de vis veel geld kostte, maar doelde op de mensenlevens die de visvangst kostte.

Die tijd is gelukkig al lang voorbij. Maar er komt nog steeds heel wat bij kijken om een maaltje verse vis op je bord te krijgen. De Zeeuwse firma KOTRA is dé specialist op het gebied van logistiek van verse en bevroren vis en schaal- en schelpdieren in West-Europa. In de eigen distributiecentra in Yerseke, Breskens, Urk, Frankfurt en Boulogne wordt de vis op route gezet op colliniveau en vervolgens vervoerd naar klanten in de Benelux, Duitsland, Frankrijk, Scandinavië, Italië, Spanje en Zwitserland. Een delicaat proces waarin timing en precisie essentieel zijn. Verse vis moet uiterst omzichtig vervoerd worden. “Adantra vangt onze pieken op. Door hun flexibiliteit en betrouwbaarheid zijn ze daar heel goed toe in staat. Ze bieden de chauffeurs onderweg ook een stukje begeleiding en laten ze nooit aan hun lot over. Ze hebben verstand van zaken, daardoor zijn zij een betrouwbare partner van ons. Voor Adantra geldt echt ‘afspraak is afspraak’. Aan het woord is Carlo Gelauf, vestigingsmanager van het bedrijf Transport Vooruit in Breskens, één van de vijf transportbedrijven die binnen KOTRA voor het vervoer zorgt. Ondanks dat Transport Vooruit zelf 24 vrachtwagens onderweg heeft, kan de inzet van Adantra niet gemist worden. Per week zet Ad Berckmoes gemiddeld zes, zeven wagens in om KOTRA te ontlichten. Wat volgens Gelauf ook mooi uitkomt is dat bij Transport Vooruit de piek meestal aan het begin van de week ligt en Adantra dan meestal wel een paar wagens over heeft. Zo schuiven Adantra en KOTRA naadloos in elkaar. De samenwerking tussen beide bedrijven is overigens niet helemaal toevallig. Ad Berckmoes werkte hier een paar jaar voor hij voor zichzelf begon. De twee bedrijven weten dus wat ze aan elkaar hebben. En dat is veel. Gelauf: “Adantra is net als wij een familiebedrijf. Plat georganiseerd met een hele flexibele instelling. Ad is het gezicht van de onderneming, maar zijn vrouw Anneke verzet ook het nodige werk. Vlak dat niet uit. Net als de inzet van Serge de Wispelaere en de rest van het personeel. Die zijn daar dan wel in loondienst maar horen ook gewoon bij de familie.” Nu we het er toch over hebben Carlo, eet je zelf ook graag vis? “Jazeker, kabeljauw is wel mijn favoriet.”

Bedrijven die door ons een kosteloos magazine over hun familiebedrijf lieten maken
aswa logo
makso logo
wulro logo
van diessen logo
reyrink-logo
kwerreveld_60jaar
logo-homekeukens
Logo-alka
logo CSB
logo_large
downloads
0
SPECIALIST
logo
logo (1)
downloads (1)
0
downloads (2)
16028_600_600
Middelkoop_logo_CMYK_woord
Hepro
vh5Inkhy_400x400
5aaa98edac7ac00014d0985b_logo
downloads (3)
adv-blijleven
dijkwaard-logo